.
Aquest taller aquesta especialment destinat a reflexionar i compartir experiències entre persones que treballen amb pre- adolescents o adolescents en l'àmbit de l'educació reglada.
La pre- adolescència i l'adolescència constitueixen un període en què - passats ja els anys de latència- es plantegen nous reptes tant per al o l'educadora com per als i les adolescents. Moltes de les conductes i actituds que apareixen, de vegades, de manera sorprenent en aquesta etapa, tenen tant un aspecte de rebel·lia com d'una gran inseguretat, que es disfressa sovint de respostes en les quals la cerca de referents i models es fa més apressant que mai. D'altra banda els processos maduratius i de canvis fisiològics són netament diferents entre ells i elles. La generalització d'un únic model de tall patriarcal, ens ha impedit sovint percebre la complexitat dels processos femenins que solen ser menys visibles, més ocults i menys fàcils d'identificar.
La metodologia utilitzada consistirà en una breu introducció que donarà lloc a un debat sobre les experiències viscudes. Tot el que es viu, com a professionals de l'educació, com a dones i com a persones, té un enorme valor. Un valor que cal rescatar del silenci en el qual solen naufragar les nostres experiències. Un valor que ens indica alhora els derroters pels quals evoluciona la nostra societat i que es concreten, en l'aquí i en l'ara, en la relació educativa i en els models de conducta que apareixen en un moment donat.
En aquest taller intentarem aproximar-nos a ambdós aspectes del treball educatiu des de la nostra experiència i des d'una clara perspectiva de gènere.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada