Material grabat durant les Ières i IInes Jornades de Coeducació organitzades a l' Octubre 2010 i l' Abril 2012 per FETE-UGT

El programa de formació en coeducació té continuïtat si et ve de gust sumar-te i vols més informació escriu-nos feteforma1@catalunya.ugt.org

dissabte, 23 d’octubre del 2010

Reflexions plantejades a partir de les jornades

Clausura Jornadas Internacionales de Coeducación. Luz Martínez Ten y Roser Font from educando en igualdad on Vimeo.



Clausura: Luz Martínez Ten. Secretaria de Politiques Socials de FETE-UGT i Roser Font, Secretaria General de FETE-UGT Catalunya

ANOTACIOS PER A UN FULL DE RUTA

1- L'escola mixta no és coeducació.

En l'actualitat segueixen existint situacions que discriminen a les noies i impedeixen el ple desenvolupament vital i emocional dels nois.

2- És necessari repensar l'escola des d'una perspectiva coeducativa i democràtica que redirigeixi les seves finalitats a la formació integral d'alumnes i alumnes en el seu ple desenvolupament emocional, cognitiu i social, educant per compartir la vida en igualtat, contribuint a construir una societat més justa, equitativa, solidària i sostenible tant per a les dones com per als homes.

3- És urgent transformar l'organització del centre escolar per aconseguir les finalitats educatives que defensem:

. Plans d'igualtat

. Agents d'igualtat amb hores, funcions, formació

. Participació del conjunt de la comunitat escolar i l'entorn social

4- El professorat és el protagonista del canvi, dones i homes, per la qual cosa és necessari i imprescindible dissenyar i desenvolupar programes de formació obligatòria tant inicial, contínua i d'especialització amb una metodologia reflexiva que ajudi a comprendre les actituds sexistes modificant-les i aprendre a utilitzar metodologia i continguts per a la pràctica coeducativa.

5- Redissenyar el currículum escolar incorporant els sabers, interessos i les contribucions de les dones en el conjunt del currículum, en tots els nivells i col·locant en el cor de l'ensenyament aquells valors, coneixements actituds i destreses relacionats amb les cures que són imprescindibles per a una vida plena, responsable i equilibrada.

Per això és necessari:

Introduir perspectiva de gènere en :

. llenguatge

. continguts

. llibres de text

. metodologia

. pràctica escolar

. convivència

6- Incorporar l'educació dels afectes i la sexualitat en tots els nivells escolars formant en relacions d'igualtat, respecte i reconeixement de la diversitat.

Factors bàsics per aprendre drets i responsabilitat i bandejant la violència de gènere.

7- Treballar des d'una perspectiva, pràctica i teoria que ens ajudi a avançar en una escola coeducativa i democràtica, visibilitzant les bones experiències , creant xarxes, utilitzant les noves tecnologies i reconeixent la contribució i l'autoritat de les persones que estan creant teoria i pràctica *coeducativa, democràtica i de pau.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada